AFG 2024/25

Na strani so podani napotki in kriteriji pri strokovnem modulu Fotografija (Animacija in fotografija) v šolskem letu 2024/25. Redno vpisani dijaki morajo za pozitivno oceno pri predmetu pridobiti najmanj eno (1) pozitivno oceno iz izdelka oziroma storitve z zagovorom pri praktičnem pouku in eno (1) pozitivno oceno iz ustnega ocenjevanja pri teoretičnem pouku.


Praktični pouk: Studijska fotografija

Dijak/Dijakinja skozi nalogo:

  • razvija lastni umetniški potencial, kritično ocenjuje lastno in tuje fotografsko delo;
  • načrtuje delo na osebnem in timskem nivoju: izdela koncept, pripravi načrt tehnološke opreme za teren/studio, izvede ogled terena in izbere mesto fotografiranja, izbere in pripravi ustreznoe fotografsko opremo in dodatni pribor, predstavi in usklajuje svoje želje ter pri delu usmerja vizažista, kostumografa in scenografa ali izvede lastno realizacijo oblikovne zasnove scene in motiva;
  • izvede fotografski projekt:, organizira delo na osebnem in timskem nivoju, izbere in postavi svetlobne vire in modifikatorje svetlobe, zajame tehnično korekten posnetek, uporabi kompozicijske in druge izrazne možnosti, usmerja delo modela in asistenta;
  • uporabi primerno strojno in programsko opremo za računalniško obdelavo in retušo fotografij;
  • pripravi fotografska dela za objavo v različnih medijih.

Uvod

Cilj naloge je razvijanje kritičnega ocenjevanja lastnega fotografskega/umetniškega dela in razvijanje lastnega umetniškega potenciala. Tovrstna naloga je izvrstna za globlji vpogled in refleksijo lastnega dela, primerjavo z delom drugih fotografov  in motivacija za prihodnje delo. V času studijskega fotografiranja delo poteka v manjših skupinah ali parih. Vsak posameznik odda avtorske fotografije, ki jih je soustvarjal pri praktičnem pouku in je iz teh izdelkov ocenjen. Izdelke za ocenjevanje odda preko spletne učilnice Xooltime.


Navodila

Posameznik v ocenjevanje predloži fotografije, ki jih izdela v času praktičnega pouka. V ocenjevanje je vključenih 5 praktičnih nalog, vse z utežno stopnjo 20 % pri končni oceni:

  • Portret z enim svetlobnim virom
  • Retuša portretne fotografije
  • Portretna osvetlitev z večimi svetlobnimi viri
  • Kreativna osvetlitev
  • Samostojni izdelek

Dodatna navodila so podana pri vsaki nalogi, ki je objavljena na spletni učilnici Xooltime. Brez opravljenih vseh petih (5) praktičnih nalog posameznik ne more pristopiti k ocenjevanju.


Kriterij ocenjevanja znanja - AFG 2024/25

Vsaka posamezna naloga se ocenjuje iz 5 (petih) kriterijev: kompozicija, tehnične prvine fotografije, postprodukcija, tehnična priprava izdelka, kreativnost in trud.
Dijak ne more biti pozitivno ocenjen, če pri eni ali več ocenah prejme nezadostno oceno po katerem koli od kriterijev.
Ocena, ki se zapiše v redovalnico je izračunana iz povprečja ocene vseh petih praktičnih nalog, ki jih dijak odda v ocenjevanje.
KategorijaOdlično (5)Prav dobro (4)Dobro (3)Zadostno (2)Nezadostno (1)
Kompozicija - postavitev elementov v okvir, primerna izbira motiva, izrez, rakurz, uporaba kostumografskih in scenografskih elementovVsi elementi odlično izvedeni, prenos vsebin iz teoretičnega in praktičnega pouka. Fotografija kot celota deluje dobro, prenos vsebin iz teoretičnega in praktičnega pouka je delno pomanjkljiv.Deli kompozicijskih elementov podpirajo sporočilo fotografije, ne celota.Postavitev kompozicijskih elementov naključna, sporočilo zelo nazorno, brez poglobljenega razumevanja.
Fotografija ni oddana v roku.
Ne upošteva osnovnih pravil fotografske kompozicije in umestitve motiva v okvir fotografije. Fotografija ni oddana.
Tehnične prvine fotografije - uporaba svetil, osvetlitev posnetka, ostrina in polje ostrine, goriščna razdaljaUporaba tehničnih prvin, ki obogatijo sporočilnost fotografije. Fotografija je pravilno osvetljena, ostra, uporabljene so ustrezne nastavitve fotoaparata za doseganje najvišje možne kakovosti.Primerna raba tehničnih prvin fotografskega posnetka. Fotografija je ustrezno osvetljena, določeni parametri zajema posnetka vplivajo na slabšo kakovost. Prisotne so manjše napake, ki ne vplivajo na sporočilnost.Tehnične prvine v večji meri ustrezno uporabljene, manjša neostrina, zabrisan posnetek zaradi gibanja fotoaparata. Izbrane nastavitve negativno vplivajo na kakovost fotografije, a ne delujejo pretirano moteče.Slabo razumevanje tehničnih prvin. Neostra fotografija, zabrisana fotografija, neprimerno polje ostrine. Uporabljene nastavitve močno negativno vplivajo na kakovost fotografije.
Fotografija ni oddana v roku.
Fotografija je nerazpoznavna, osvetlitev je povsem neustrezna (podosvetljena, nadosvetljena). Fotografija ni oddana.
Postprodukcija - Photoshop / Popravki posnetkov / UčinkiFotografija je urejena v primernem programu (npr. Photoshop) in popolnoma podpira sporočilnost in obogati fotografijo ter odstranjuje tehnične in vizualne pomanjkljivosti in napake.Fotografija je urejena v primernem programu (npr. Photoshop) in pozitivno podpira sporočilnost fotografije ter delno odstranjuje tehnične in vizualne pomanjkljivosti in napake.Fotografija je urejena v primernem programu (npr. Photoshop) in delno obogati fotografijo. Na mestih pretirana, premajhna raba.Fotografija je urejena v primernem programu (npr. Photoshop), a odvrača pozornost od sporočilnosti fotografije.Izvedeni niso niti osnovni popravki fotografije (svetlost, barvitost, kontrast, izrez). Fotografija ni oddana.
Oddaja / Tehnična priprava izdelkaPrimerna raba poimenovanja in tehničnih lastnosti datoteke (velikost, ločljivost, ime datoteke ipd.).Večinoma primerna raba poimenovanja in tehničnih lastnosti datoteke (velikost, ločljivost, ime datoteke ipd.).Na mestih neprimerna raba poimenovanja in tehničnih lastnosti datoteke (velikost, ločljivost, ime datoteke ipd.).Večinoma neprimerna raba poimenovanja in tehničnih lastnosti datoteke (velikost, ločljivost, ime datoteke ipd.).Fotografija je nerazpoznavna, oddana v okvarjeni datoteki ali v napačnem datotečnem formatu. Fotografija ni oddana.
Kreativnost / Trud - Fotografija in dokumentacija ustrezata navodilomFotografija odraža premišljen pristop in veliko vloženega časa in truda za konceptualizacijo ideje in izvedbo odlične fotografije. Dijak je pri pouku samoiniciativno opravljal vse zahtevane naloge in pomagal drugim dijakom pri izvedbi nalog. Vestno je sodeloval pri pripravi in pospravljanju učilnice.Fotografija odraža zavzet pristop in vložen čas in trud za konceptualizacijo ideje in izvedbo dobre fotografije.
Dijak je večinoma sodeloval pri pripravi in pospravljanju učilnice in delo opravljal samoiniciativno. V času pouka je večinoma sodeloval pri izvedbi pouka.
Fotografija odraža vložen čas in trud, vendar bi bilo potrebno za boljšo izvedbo konceptualizacijo ideje in izvedbo dodelati.
Delo pri pouku je bilo načrtno, a je ob izzivih upadla koncentracija za delo. Pri pripravi in pospravljanju učilnice je sodeloval redko ali samo ob izrecnem pozivu učitelja.
Fotografija odraža, da je bil vložek časa in truda v izdelavo minimalen.
Delo pri pouku je potekalo z motnjami, dijak je večkrat zapustil učilnico med delom, pogosto je uporabljal pametni telefon. Pri pripravi in pospravljanju učilnice je sodeloval redko ali nikoli.
Dijak med vajo ne sodeluje samoiniciativno, ne zna varno in tehnično korektno delati s fotografsko opremo. Oddane fotografije niso avtorsko delo dijaka.
Fotografija ni oddana.

Zunanji viri

V pomoč pri načrtovanju dela predlagam ogled dela naslednjih fotografov:

Tim Tadder

Karl Taylor

Zhang Jinga

Michael Scholz

Alexis Cuarezma

in spletišča za pomoč pri osvetlitvi:

Profoto learn

Elinchrom learn

CreativeLive


(Skupno 712 obiskov, današnjih obiskov 1)

Orodna vrstica za dostopnost